כמה מלים לאהוד ברק ואלברט אינשטיין פונה לערבים ב-1930

לפני כמה ימים קבלתי את המייל הבא מאהוד ברק, ואני מביאה את החלק האחרון ממנו:

 

…”אני מבקש מכם להתבונן במפה הפוליטית ובאלטרנטיבות שעומדות בפניכם, ולחשוב אך ורק על טובתה ועל עתידה של מדינת ישראל.

אני בטוח שבסופו של דבר תעשי את הבחירה הנכונה. בברכה, אהוד ברק”.

ואני מבקשת מאהוד ברק שיתבונן באלטרנטיבות שעומדות בפניו ויחשוב רק על טובתה ועל עתידה של מדינת ישראל כאשר הוא יוצא עתה למבצע בעזה. אני מבקשת שהממשלה לא תשוב על טעויות העבר, ושלא ישכחו את גלעד שליט. ובייחוד שילמדו את לקחי ועידת וינוגרד. וכך בסופו של דבר אני מקווה שאהוד ברק יעשה את הבחירה הנכונה ביוצאו למבצע בעזה ושלא נשקע בלבנון מספר 2. בברכה, גלי וינשטיין.

אהוד ברק רוצה לרכוש דירת שיכון ממשפחת פילוס באשקלון במערכון של “ארץ נהדרת”.

האם הוא היה רוכש את אותה דירה גם היום?

ב-1930 לאחר מהומות חברון אלברט אינשטיין פונה אישית לערבים:

מתוך מכתב של אלברט אינשטיין כפי שהופיע בעיתון פלשתין מתאריך 28 לינואר 1930:

“לכד את תשומת לבי מאמר שכותרתו ‘יחסות ופרופגנדה’ שפורסם באנגלית בגרסה האנגלית של ‘פלשתין’ בתאריך 19 לאוקטובר 1929.

זה פחות חשוב שהוא צריך להכיל בין ההערות המחניפות אודות אישיותי גם אחרות שהן פחות מחניפות. אני גם לא לוקח יותר מידי ברצינות את ההערות הפוגעניות אודות העם היהודי. לרוע המזל זה נהפך למסורת שכאשר פורצים סכסוכים בין אומות הן חייבות לדבר סרה זה על זה.

אין זו כוונתי להיכנס לנושא של מה קרה בעבר… עדיין מאמרך נותן לי הזדמנות לומר כמה מלים אודות העתיד כפי שאני רואה זאת.

אתה מפקפק במילותיי כאשר אני אומר שהיהודים חפצים ביחסים חבריים עם האוכלוסייה הערבית בפלשתינה. אבל כל אחד כמוני, שכבר משוכנע מזה מספר שנים שעתיד האנושות צריך להישען על כינון ההבנה ההדדית בין כל האומות, ושיש להתגבר על לאומנות אגרסיבית, יכול רק לצפות לפלשתינה בעתיד שבה שיתוף פעולה של שלום מאחד את שני העמים, שמכנים אותה ביתם.

אני לכן חזיתי שהאומה הערבית הגדולה תעריך יותר בשלמות את צרכי היהודים להשיב את ביתם הטבעי באדמת היהדות העתיקה, ושבעזרת מאמץ משותף יכלה להתאפשר התיישבות יהודית גדולה יותר בארץ הזאת.  

אני משוכנע שהאינטרס העמוק שהיהדות של העולם נוטלת בפלשתינה רק יתרום לאוכלוסיה כולה של הארץ, לא רק מבחינה חומרית, אלא גם ביחס לבעיות הרוחניות והלאומיות. אני חש בטוח שהרנסנס הערבי שמתרחש בטריטוריה הענקית כולה שמאוכלסת על יד העם הערבי יכול רק להרוויח מגיוס האהדה היהודית.

לבטח צריכים להימצא אמצעים כדי לדון באפשרויות אלה בצורה חופשית וכנה, כי אני מאמין שלשני עמים שמיים אלה, שתרמו כל אחד לתרבות העולם המערבי, יכול להיות עתיד גדול יחד.

ובמקום להיות מלאי טינה עקרה וחשדנות הדדית עליהם לתמוך באידיאלים הלאומיים והתרבותיים זה של זה, ועליהם לגייס שיתוף פעולה פורה זה עם זה. אני חושב שבייחוד אלה שהם לא מעורבים בצורה פעילה בפוליטיקה צריכים לסייע ליצור את האווירה הזו של האימון.  

אני מצטער על האירועים הטרגיים מאוגוסט האחרון בגלל שהם חושפים את הטבע האנושי בצורתו הנמוכה ביותר, אבל גם בגלל שהם הובילו לניכור בין שני העמים זה מזה, וגרמו זמנית להתקרבות ביניהם להיות קשה, דבר שלמרות הכל צריך להתרחש.

 

 

Advertisements

0 thoughts on “כמה מלים לאהוד ברק ואלברט אינשטיין פונה לערבים ב-1930

  1. אפילו שאיינשטיין היה איינשטיין, זה עדיין לא נותן לו לגיטימציה לאידאולוגיה קולוניאליסטית.

  2. רק למען ההגינות ההיסטורית.
    אינשטיין היה פצפיסט ותמך באידאולוגיה הפוכה לקולוניאליזם.
    כל חייו הוא תמך במה שקרוי אינטרנציונליזם או בעברית בינלאומיות. והוא היה מאוד נגד לאומניות מכל סוג שהוא. כתבתי על זה המון כאן באתר שלי.
    וברוח זאת יש לקרוא את הציטוט כאן.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s